Fanger alle nå!

Så er det onsdag og quiz igjen. Det er også onsdag og halloween, men det er quiz som gjelder. For ikke lenge siden fant vi ut at vi halvveis inn i sesongen lå på fjerdeplass sammenlagt. Forrige onsdag kom vi ikke opp blant topp femten en gang. 

Et av spørsmålene vi fikk var egentlig et fantastisk spørsmål. Og jeg er så skamfull, for jeg visste det ikke, og jeg tippet feil. Jeg! Som 17-åring skyndte meg hjem fra videregående for å se på Pokemon. Jeg var helt avhengig. JEG visste ikke hvor mange pokemon som fantes i den originale serien, den serien jeg fulgte med på, og jeg visste heller ikke når serien startet!!  O skam!


Av en eller annen grunn svarte jeg 156 pokemon. Og jeg tippet at serien startet i 1998. Men det var 150 pokemon og serien startet i 1997. Så nært, men akk så fjernt. Nesten slår ingen mann av hesten, sier de. 

Siden det er halloween, kanskje jeg skal kle meg ut som Metapod. Da kan jeg ligge urørlig og helt stille i et hjørne, som straff for min pokemonuvitenhet.


Tegnet av Frogsinmypool325, hentet fra deviantart.com
Nei. Jeg får heller gjøre som Squirtle. Ta på meg solbrillene og "act cool". Her ser dere meg, Squirtle, med de kuleste solbrillene, etter at jeg har svart rett på alle spørsmål på quizen. Resten av laget bærer meg på kongestol. Vi er the Squirtle Squad.





Nå skal jeg ut på eventyr, for jeg har fått et kall.
Å fange noen rare dyr som bor inni en ball.

Reiser over land og strand, ut på evig jakt.

La pokemon se det går an å bruke deres makt.

lalalalala

du gir meg og jeg gir deg pokemon.

Fanger alle nå, fanger alle nå'å'å'ååå.

POKEMON!



*

Quismaster: Hvilket fotball-lag vant VM i 1998?
Stina: POKEMON!

Kommentarer