Søndagsstreken 14.10.12!

Jeg finner meg nok en plass!

En plass i solen for eksempel. På onsdag skal jeg stille til valg i  Studentrådet for bibliotek og arkiv. Det blir spennende! Men først er det en kamp mot tida da vi skal levere inn hele to gruppeoppgaver i morgen. Grøss og gru. Å skrive akademiske oppgaver har aldri vært min favoritt! Men det skal gå. For intet er umulig om høsten :-)

Dagens strek er nok en gang en liten animasjonsfilm. Fra 1971 om internettet taler sant. Denne ble vist på NRK en gang i min barndom, med norske stemmer. Vi tok den opp på VHS og den har blitt sett på maaaange ganger! Jeg fant selvfølgelig ikke filmen med norske stemmer så vi får nøye oss med de originale, russiske stemmene:-) Heldigvis er ikke praten så viktig for historien! Det nærmer seg vinter og det er på tide å forberede seg til kulden og bygge seg opp et matlager. Og i kommunistisk ånd: det er lettere å klare dette sammen gjennom å dele arbeidet og dele maten! 

Trykk på knappen og hils på blant andre Frosken Ferdinand og Harepus Lettpåtå (de jeg husker de norske navnene på). En etter en kommer de til det lille huset i skogen og spør om de kan få bo der. "Hva kan du da?" Er svaret. Musa kan kinne smør, hanen kan vekke dem om morgenen og slå avlingen. Svaret er alltid: "Velkommen skal du være!" Men så kommer den den store skumle bamsen. "Jeg finner meg nok en plass" sier han, der han prøver alle mulige måter å komme seg inn i huset på. De andre prøver å forklare at huset er for lite, men nei. "Jeg finner meg nok en plass". Og endelig: "Oppe på taket er det fint, der får man varme fra pipa". Han er så søt og god. Jeg vil gi han en stor god klem!

Rull høstfilm :-)



Jeg håper alle som leter etter en plass finner den rette uten å måtte vente så altfor lenge ^_^

Kommentarer