Geocaching på fjellet!

I begynnelsen av oktober, i høstferien, reiste jeg hjem til slekt og venner. På forhånd hadde jeg kjøpt meg en juksestein til å gjemme en geocache i. Planen min var å få lagt denne på et lurt sted. Nærmere bestemt Hilstadfjellet. Jeg hadde ikke vært oppi der siden jeg gikk tredje klasse på barneskolen, og tenkte at nå var det på tide! På tide at jeg kom meg til toppen på det lille fjellet som rager 401 meter over havoverflaten, og på tide at bygda fikk en cache som kunne lokke både lokale geocachere fra andre steder i kommunen og langveisfarende på tur. Her kommer det noen bilder :-)


Aller først: Geocachen! Dette bildet er fra shop.geocaching.com. 


Mamma og Lillesøster ble også med på tur. De ville gjerne opp til Hilstadfjellet de også, og de var nysgjerrig på dette geocaching-opplegget. Vi pakket stein, gps, Vestlandslefser og saft og gikk av gårde. Herfra ser Hilstadfjellet ut som en liten knaus ^_^


Fine farger :-) Og snart fremme...


... til stigningen. Her starter den egentlige turen. Mange kjører hit, men vi bor ikke lengre unna enn at vi kunne gå. Nå bærer det oppover :-)


Sola skinte og lagde motlys for kameraene våre, men vi forsøkte så godt vi kunne å fotografere underveis :-)


Ikke langt fra toppen ligger en liten hytte som er åpen for alle som ferdes der. Her tok vi oss et par lefser og skrev oss inn i hytteboka. Vi møtte to turgåere også, men de var på vei ned, så vi fikk stedet for oss selv :-)


Utsikt over de vakre fjellene og fjordene våre :-D

 Bare en kilometer unna toppen. Det er bare å traske videre! Noe av det flotte med Hilstadfjellet, er at når man kommer til topps, så har man 360 grader utsikt over hjemplassen. Det er noe helt annet å se stedet fra fugleperspektiv :-)


Her ligger bygdas tettsted og familiens hjemplass :-D Vi ser ikke huset vårt da.. Og kameraet mitt klarte ikke de lange avstandene og fikk problemer med å fokusere. Men man får nå en viss anelse selv om det ble litt blast :-) Bilderedigering og kontrastjustering? Har jeg aaaaldri hørt om :-P


Så var det geocachen. Vi spekulerte en stund, men fant et bra sted. Og det var visst ikke så lett å finne den heller, etter rapport fra et geocaching-lag som har tatt seg turen. De sa de likte den da :-) Kan du se den?

Det er mange varder der oppe, og vi valgte selvsagt den største av dem. Der er den! Ser du den nå?


Ved å legge ut denne cachen har jeg også forpliktet meg til å ta vare på den, så jeg er beint nødt til å ta meg en tur til toppen hver eneste gang jeg er hjemme og forsikre meg om at alt er i orden ^_^

Da har jeg alltid noe å se fram til :-)


Kommentarer