Oktober 2012 :-)

Jeg har litt lyst til å la det bli med tittelen. Den er så fin i seg selv. Oktober. Jeg har alltid likt høsten, men jeg vet ikke om jeg har likt selve ordet oktober så godt før. Mulig det er noe som har kommet med årene :-) Oktober er på en måte høsten. Mens september kan bære med seg et bittelite sommerelement og november kan ha et hint av vinter, så er oktober bare høst. Jeg liker det :-)


Oktober er så mangt. For noen er det en gul måned, for andre er den rosa. I England har de barnebokuke den første uka i oktober, i stadig større deler av verden feirer man Halloween den siste dagen i oktober. Her i nord er det høst, i sør er det vår. Klokka skal snus og Leif Erikson har sin egen dag. Blant annet.


Min oktober skal være en forlengelse av september. Med andre ord, jeg skal fortsette den gode trenden med å oppsøke opplevelser og få med meg litt av det som foregår. Den stakkars sofaen vår trenger ikke slites mer enn nødvendig ^_^ 


De første dagene i oktober har både jeg og Lillesøster tatt oss høstferie og besøkt vår kjære mor, far og bror. Det har vært kjempekoselig! Senere i oktober kommer kanskje Mamma og besøker oss. Vi har gått på turer og geocachet, mer om det senere, og jeg håper turtrenden fortsetter når jeg kommer til Oslo! Ellers viser de en del animasjonsfilmer på Film fra Sør og jeg skal ihvertfall få med meg de. Jeg har tenkt meg en tur på Høstutstillingen og se bildene til ei jeg gikk på barneskolen med. Cosmopolite skal ha en helaften dedikert til Sør-Helgeland. Flere bursdager skal feires. Og jeg håper jeg får gjort litt håndarbeid i tillegg til skolearbeid :-)


Herlige oktober! Jeg elsker deg! :-D

Kommentarer