Fine streker i oktober - Del 4 ^_^

Her kommer en ny runde med bilder som jeg har publisert på instagram i oktober, som en del av tegneutfordringen inktober. Nå begynner jeg å bli ganske stolt av meg selv som har klart å tegne hver dag så lenge! Jeg har tegnet ting jeg aldri har forestilt meg at jeg skal tegne. Sånn er det når man følger temalister. Fantasien brukes på en helt annen måte.

Jeg har ikke vært like konsentrert hver kveld, så noen av bildene har jeg brukt litt tid på, mens andre har jeg ikke brukt like mye tid på.

Bildet fra 19. oktober hadde tema tålmodig og gnister. Det er ikke så lett å tegne tålmodighet. Jeg valgte å tegne premien jenta fikk etter at hun hadde vært tålmodig. Hun har ventet og ventet, helt til midnatt. Klokken ser du i vinduet ^_^
 Jeg snakket litt om tegning på jobb den 20. oktober og fortalte at dagens tema var vinglete. Da var det ei som tipset meg om å tegne en vinglepetter. Jeg kjenner dem bedre som veltepetter, men at de er ustødige, er det ingen tvil om! Jeg skulle tegne et stjernebilde også og valgte karlsvogna ^_^
 Av og til blir til og med enkle ord vanskelige. Bølge... Og enda verre: Gøy! Hva er gøy? Jeg grublet i noe som virket en halv evighet før jeg gikk en liten tur på badet. Da jeg gikk forbi garnkurven min fikk jeg en ide.... Bølgestrikk er jo gøy!
 Den 22. oktober var Lillesøster på besøk og vi tegnet sammen. Jeg slet litt med ordet trygg. Hva er trygt? Å sitte i en armkrok? Å ha på redningsvest eller refleks? Å ha en kropp full av pigger?
 Den 23. oktober tegnet jeg en rask tegning. Jeg har tegnet meg selv så mange ganger at det går ganske så fort! Ordene var viskelær og melodi ^_^
 Den 24. oktober tegnet jeg en møll. En klesmøll ute på tynn is. Personlig synes jeg det gikk skikkelig skeis med bakgrunnen min, men man kan ikke være like fornøyd hver gang. Jeg fant et bilde av en møll på google bildesøk som jeg så etter. Jeg likte fjeset på denne møllen og synes jeg tegnet og fargela den ganske bra ^_^
Når oktober er ferdig publiserer jeg de siste sju bildene. Jeg gir ikke opp nå! Det skal bli et bilde hver dag. For de som vil følge med daglig finner bildene på instagram. Jeg heter @tegnestina. Jeg har også en konto hvor jeg publiserer andre typer bilder: @stinamarianne

Jeg ønsker deg en kjempefin helg!

Vi snakkes igjen snart ^_^



Kommentarer