Fine streker i oktober - Del 2 ^_^

 Jeg har hatt en fantastisk uke på ferie hjemme hos familien min. Jeg tegnet hver eneste kveld, sammen med min lillebor! Det var så koselig.

Her kommer seks nye bilder fra instagramutfordringen #inktober. Jeg følger en inspirasjonsliste TK har laget og en som instagrambrukeren @relseiy har laget. Alle bildene ligger på instagram, men jeg hadde lyst til å blogge om dem også, så her kommer de.

Første bildet, fra 7. oktober, har temaet tårn og planeter.
Tegningen er inspirert av fortellingen om den lille prinsen, som bodde på en planet med rosen sin, og eventyret om Rapunsel.

Den 8. oktober var ordene syk og vann, så jeg tegnet en tegning av sykt vann.
Fisken er død stakkar...

Den 9. oktober var temaet vokter og solsikker. Det var gøy å tegne solsikkene. Jeg elsker solsikker!
 Jeg tegner alle tegningene inn i en skissebok. Det spørs om jeg ikke må skanne dem etterhvert, sånn at de får litt bedre lys og oppløsning.

Neste utfordring, den 10. oktober, var kjempevanskelig! Det ene ordet var krevende! Det var jo ikke lett. Det andre ordet var epler. Å gjøre ting man aldri har gjort før mens folk står og ser på, det synes jeg er krevende...
Fyr nummer to fra venstre ser ut som en ertekrok!

Den 11. oktober var temaet grønn og snø.
 Jeg fant fram alle de grønne tusjene mine og farvela i vei. Det ble som et slags åkerlandskap med dalende snø fra himmelen ^_^

Den 12. oktober syntes jeg lista ble vanskelig igjen. Jeg klarte ikke å komme på hva jeg skulle tegne. Temaet var kattedyr og fjær. For en god match! Men hva slags katt skulle jeg tegne?
 Jeg klarte ikke å bestemme meg så det ble litt av hvert, tegnet etter hukommelsen. Jeg har en liten bamsekatt med rosa hjertenese ^_^

Jeg kom hjem fra ferie forleden, og jeg savner tegneselskapet mitt. I går hadde jeg ikke lyst til å tegne i det hele tatt. Men en utfordring er en utfordring. Nå er jeg over halvveis!

Om ikke lenge er seks nye tegninger klare til å komme på bloggen ^_^

Kos deg videre i fine oktober!

Kommentarer