Fine streker i oktober - Del 1 ^_^

Jeg har kommet et godt stykke ut i en tegneutfordring jeg er med på, og jeg har lyst til å dele tegningene mine med dere ^_^

Allerede tilbake til 2009 startet tegneren Jake Parker tegneutfordringen Inktober. Utfordringen er enkel. Hver dag i oktober skal det tegnes en tegning med blekk (ink). Denne utfordringen har tatt helt av på Instagram hvor folk fra hele verden legger ut tegningene sine og putter på merkeknaggen #inktober. Det lages også temalister for de som har lyst til å følge det. Jake Parker lager en offisiell liste, og andre lager lister etter egne interesser som også andre kan bruke.

Jeg er glad i en utfordring (kremt), og var med første gang i fjor. Da tegnet jeg 8 tegninger. I år har jeg tenkt å være med hele veien. I og med at jeg syntes Jake Parker sin liste var litt vanskelig, fikk jeg TK til å lage en tilfeldig liste til meg. Så fant jeg listen til @relseiy, som har laget en liste med inspirasjon fra naturen. Jeg bestemte meg for å kombinere listene og overtalte til og med Lillesøster om å være med!
Både jeg og Lillesøster tegner et bilde hver dag. For de som er på Instagram så kan dere finne tegningene våre på merkeknaggen #katjaogstina.

Jeg tegner med penn og tusjer (indian ink), og her følger de første seks tegningene mine i oktober.

En eldre TK som har plukket lønneblad til meg.
Forsøpling i naturen er kriminelt!
Blåskjell er fine ^_^
Jeg brukte å snekre meg trebåter da jeg var liten. Jeg brukte mange spiker!
Reisestina, rød som et jordbær!

Det er håp i hengende snøre, som mamma bruker å si ^_^

Jeg håper disse falt i smak og jeg legger ut de neste seks tegningene når de er klare!

Ha en fortsatt fin oktober ^_^

Kommentarer