Invitasjonene

29. februar 2012 giftet jeg og TK oss! Jeg hadde ikke tid til å blogge før bryllupet, men etter er like fint :-)

Jeg skal si at hjernen begynte å kverne når vi bestemte oss for februarbryllup! Jeg syntes det var morsomst å tenke på tema, farger og dekorasjoner. Jeg hadde jo kjolen som kunne tjene som utgangspunkt og ville gjerne at det skulle være en tråd mellom klær, brudebukett, smykker, invitasjoner og bordkort, som var de elementene i bryllupet vi hadde mest kontroll over. Det var jo for eksempel restauranten som ville stå for borddekorasjonen, og i og med at vi skulle gifte oss på Rådhuset trengte vi ikke å tenke så mye på dekorasjoner der heller. Det var egentlig helt greit, for da kunne man konsentrere seg om å leke med detaljer :-)

En sånn detalj var frimerket. Posten.no har en fin frimerketjeneste der du kan bestemme motiv på frimerkene selv. Jeg hadde vært klar over det en stund, og gledet meg til å tegne et passende bilde av brudeparet:-)



Konvoluttene er også viktige. Det er jo det første man ser. Og i vårt tilfellet det aller første vi hadde klart til bryllupet. Jeg kjøpte de faktisk på salg, flere år i forveien, i påvente av et mulig bryllup. "Skulle det ikke bli noe av, dukker det sikkert opp andre anledninger til å bruke avlange, stilige, brune konvolutter," tenkte jeg nok;-) 

Stempelet av fuglen hadde TK tilfeldigvis fått i julegave året før, og det passet perfekt på baksiden av konvolutten :-)

Det viste seg jo også at kjolen min var perfekt til brun, eller omvendt: brunt var perfekt til min grønnblå kjole, og et fargetema dannet seg. Jeg valgte derfor en lyseblå farge til selve invitasjonen, en kald farge som var så nær kjolefargen som mulig. Noe annet jeg hadde kommet fram til var at et vinterbryllup godt kan ha et vintertema, så i tillegg til brun og blå, gikk jeg for sølv, glitter og snøkrystaller. Skal det være så skal det være. Selve utformingen og bildet, som jeg tegnet 13 ganger, ble til ganske så spontant i det jeg begynte å få det travelt ;-)




Tankeprosessen var morsom. Jeg ville jo lage alt selv. Jo mer som kunne lages jo morsommere ble det. Tenk dere gleden som oppsto da jeg og min forlover snakket om brudebuketter og sa: Du kan jo lage en selv! Fortsettelse følger... 
;-)



Kommentarer

  1. Så fint! Viser at med fantasi og teft blir det minst like fint som alskens greier som er å få kjøpt i dyre dommer. Digg digg digger frimerket!

    SvarSlett
  2. Så artig, og resultatet ble veldig, veldig bra! Du er flink :-)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar