Forberedelser til julikort ^_^

Jeg juliblogget i fjor og syntes det var kjempegøy og tenkte jeg skulle gjøre det samme i år. Å gå fra å blogge bare en måned i året (desember), til to, er en fordobling av blogginnlegg!

I dag er det 30. juni. I morgen braker det løs.
Jeg skal skrive et kort hver dag og det kortet skal jeg sende til en av dere som har lest bloggen min og som har meldt seg på. Noen har meldt på seg selv, noen har meldt på andre og noen har meldt på både seg selv og andre. Jeg skal skrive til voksne og til barn, til folk jeg kjenner veldig godt, til folk jeg ikke kjenner fullt så godt og til noen jeg ikke kjenner i det hele tatt. Jeg gleder meg! Det er så koselig å få post og jeg vil så gjerne at dere skal bli glad for å finne et hyggelig sommerkort i postkassen. Jeg håper også at jeg har husket på alle. Om noen skulle oppleve å ha meldt seg på, men ikke få noe, si fra, så sender jeg to kort i løpet av august/september ^_^

Jeg har valgt ut 31 kort med forskjellige motiver og jeg har trukket lodd.
 TK hjalp meg og passet på at jeg ikke jukset. I koppen hadde jeg lapper som skulle bestemme hvilken rekkefølge kortene skulle bli sendt i. I skålen hadde jeg lapper med navn. Det er helt tilfeldig hvem som får hvilket kort. Og kortene er veldig forskjellige. Noen er vanlige postkort, andre er doble kort i konvolutter, noen er kjøpt på bokhandel, noen på museum eller billigbutikk. De har til felles at jeg liker dem alle sammen.

Her er kortene med nummerrekkefølge og navn.
 Det blir spennende! Jeg kommer til å dele dagens kort med alle og en tekst som kunne ha stått på kortet, men som ikke nødvendigvis står der. Bloggen blir et kort til alle, mens kortet er til den som får det.

Jeg har også kjøpt frimerker! Jeg er kjempefan av å lage personlige frimerker. Det er tredje gang jeg gjør det. Jeg gjorde det da jeg sendte ut bryllupsinvitasjoner i 2012 og en gang da jeg sendte julekort ^_^
 Her er enda et bilde av alle kortene! Frimerke, navn og dato er på plass.
 Og her er tegningen jeg brukte som frimerke. Jeg tegnet den på søndag. Fugler, raske harer og fisk: Posten skal fram samme hvor du bor!
Jeg kommer til å postlegge fortløpende og de siste kortene kommer nok frem i løpet av den første uka i august. Da starter jeg på et online brevskrivingskurs! Sommeren 2016: Pokemon Go. Sommeren 2017: Sneglepost!

^_^

Kommentarer

  1. For et flott og spennede tiltak ��

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk ^_^ Det er veldig gøy!

      Slett

Legg inn en kommentar