Året som gikk - 2016

I romjula var jeg på spillkveld og kameraten til TK, OP, lurte på følgende: Hvis 2016 skulle få et terningkast, hva ville det bli da? Tre var det første jeg tenkte. Sånn litt under middels. Ikke et særlig bra år, men med et par fine ting innimellom. Jeg har vært nedfor, trist, bekymra og jeg har vært glad, leken og kreativ. Et år kan romme så mye fra det tristeste triste til det gladeste glade. Jeg prøver å skrive dagbok for å holde oversikten, men ser at jeg som vanlig har slurvet. Noe er notert, annet ikke. Jeg har tatt mange bilder, men vet likevel at det er ting innimellom som jeg ikke husker lenger. Jeg har heldigvis TK som kan hjelpe her og der ^_^

Det har skjedd mye rart ute i verden, det skal jeg ikke skrive om her. Jeg skal skrive om det nære. Om hverdagsøyeblikk. Jeg har blitt veldig glad i å skrive disse årsoppsummeringene. Dette er det femte. Det er som å ta en tidsreise og gjenoppleve året som har gått. Det er fint. Du er velkommen til å være med! Vi kan late som om vi sitter i sofaen min og blar i album! Vil du ha kaffe, te eller kakao? Vi starter som vanlig med vintermåneden januar.

Januar
Og bare så dere er advart: Når jeg oppsummerer et år som har gått og prøver å ta igjen 300 dager med manglende blogging, så har jeg vanskelig for å fatte meg i korthet ^_^

Som dere ser på noen av bildene så var det snø i januar. Tante T. skulle besøke oss, men måtte avlyse på grunn av snøfokk og vanskelige kjøreforhold. Jeg besøkte henne senere i januar og vi spiste middag og jeg tok bilde av fuglematerne hennes. Jeg var også i Verdal en helg og besøkte Asi. Jeg tar som regel et bilde av steinkråkene Hugin og Munin når jeg er der. De dukker opp flere ganger i dette innlegget. Denne gangen ble det også bilder av aking, stripete pus og min fantastiske modelleringskunst ^_^

Jeg og TK gjorde mange hyggelige ting. Vi var på Det norske teatret og så "Det merkelege som hende med hunden den natta", som var kjempebra! Og vi så "Star Wars episode VIII; The Force Awakens", "Hunger Games: Mockingjay part 2" og "Hateful 8" på kino. Vi lastet ned Netflix hvor januars store høydepunkt var å se serien "Sense 8". Det var fantastisk. Jeg var så hekta. Også punkterte vi! Vi var bare ute på en liten tur og det gikk heldigvis veldig bra. Også leste vi høyt i Råta, bok to i serien Ravneringene av Siri Pettersen. Jeg leste.

Jeg fullførte depresjonsmestringskurset jeg startet på høsten 2015. Det finnes mange gode teknikker man kan bruke for å bryte negative tankemønster, så for meg var det bare å finne frem til dem jeg synes funker best. Jeg prøvde å trekke meg som studieleder i husflidslaget, men det ble til at jeg fortsatte et år til. David Bowie og Alan Rickman døde. Jeg har vært småforelsket i begge to og synes det er veldig trist at begge er borte. Jeg fulgte også aktivt med på hjembygdas kamp for biblioteket, som kommunen besluttet å legge ned.

Den oransje pusen tok jeg bilde av på sygruppekveld hjemme hos Heidi ^_^

 Februar
Februar var full av kos og aktiviteter og en veldig trist hendelse. En tragedie. Verden ble litt fattigere da vi mistet fantastiske onkel P., mannen til tante T., brått og uventet.

Jeg var en helgetur hjemme i Velfjord. Det var godt å se de hvite fjellene og fjorden igjen. Lillesøster og Lillebror kom på besøk til meg og vi prøvde som vanlig å utnytte tida så godt som mulig. Lillesøster tatoverte seg for første gang og vi så Michael McIntyre på Oslo Spektrum. Vi testet ut vårt første "Room Escape Game" på Perfect Escape i Ski. Jeg ser også at de blir kalt mysteriespill, men det er ikke like forklarende som det engelske uttrykket. Man blir altså låst inn på et rom og så har man en time på å løse gåter for å komme seg ut. Vi så "the Revenant" på kino. Mamma reiste også østover en tur, for å være hos tante T.

Arild Midthun tegnet Magica i tegneboken min da han holdt miniforedrag på husflidslagets temakveld.

Den siste helgen i februar tok jeg og TK oss en langhelg i Bergen. Der feiret vi bursdagen min og, et par dager etterpå, vår første ordentlige bryllupsdag den 29. februar. I Bergen ble det både tur med Fløibanen, tur på Akvariet og besøk på Kode 4 for å se utstillingen "Drømmedryss" (med drømmer og bilder fra barnelitteratur). Vi så "Stabukker", "Anomalisa" og "Deadpool" på kino. Også er det alltid gøy å dra innom andre avdelinger av Outland. Det er litt forskjellig fra sted til sted.

10. februar skrev jeg følgende i dagboken min: "Så det største sølvkreet jeg noen gang har sett". Nå i ettertid tror jeg det var mitt første møte med et skjeggkre. Fysj og æsj. Sånne liker vi ikke.

Mars
1. mars dro vi fra Bergen og rakk akkurat å stikke innom Galleri Hetland. Der så vi både fin og morsom bildekunst og en veldig gøy utstilling med dukkehus. Jeg elsker dukkehus. Mannen som var der ble skikkelig overrasket over at vi var norske, for det er mest utenlandske turister som stikker innom. Siden det bare var vi som var innom akkurat da kunne han by på et knippe morsomme historier og gjorde det til en minneverdig avslutning på miniferien vår.

Tilbake i Vestby ble det nytt temamøte i husflidslaget. Knipling denne gang. Jeg ble fascinert. Vi skulle ha kurs, men det måtte vi avlyse på grunn av for få påmeldte. Jeg får lære å kniple en annen gang ^_^ Så kom Asi på besøk til meg! Vi var ute på byen og overnattet i Oslo. Det var på hotellrommet vårt at den flotte "savage"-veggen var (nederst på bildet) ^_^

Ellers var jeg med på pop-quiz i Hølen, jeg besøkte tante T., jobbet med husflid, så "Mathilda" for første gang og arrangerte syklubbmøte hjemme hos meg. Jeg og TK var på konsert og så Hurra Turpedo for fjerde gang. Det er alltid like gøy. Vi fortsatte også høytlesingen og leste Evna, tredje bok i Ravneringene. Jeg hadde tatt et bilde av lyst blågrønt garn noe som tyder på at jeg hadde begynt å strikke på en barnejakke jeg tenkte å gi bort. Jeg er fortsatt ikke ferdig i skrivende stund (februar 2017), men nå nærmer det seg noe!

Jeg var hjemme i påsken og gikk turer i det fine været og spiste vafler hjemme hos mormor ^_^

April
Vår! Det er deilig når man for alvor merker at vinteren slipper taket. Jeg og TK hadde vært i vinterdvale og vi kjente det var på tide å skjerpe kostholdet og aktivitetsnivået. Vi begynte å eksperimentere med mat og vi gikk mange fine turer. Vi prøvde til og med å jogge. Og vi kjøpte en stavmikser! Det hadde vi aldri følt behovet for før.

Ellers ble det mye titting på film og serier. Vi er glad i underholdning. Det ble blant annet et gjensyn med animasjonsserien "Total Drama Island" på Netflix. Så en del episoder da den gikk på Cartoon Network for lenge siden. Av filmer så vi blant annet "Whiplash", som jeg syntes var veldig bra. Og jeg hadde et gledelig gjensyn med en yndlingsfilm fra barndommen da jeg og TK så Jim Henson-filmen "The Labyrinth" med David Bowie på Cinemateket. Vi tok oss også tid til mer høytlesing. Vi fortsatte å lese i Evna samtidig som vi startet på en engelsk bok. Jeg leste høyt fra The Girl with all the Gifts. Kjempebra bok. Filmen har vi i skrivende stund ennå til gode å se. Vet ikke om jeg tør; det er zombier i den...

Jeg var med TK på popquiz i Hølen igjen. Det arrangeres en gang i måneden. Jeg var på syklubb hos SK og tok bilde av pusen hennes. Og jeg lagde kjeks til husflidslagets kakelotteri. Jeg kjøpte lodd og vant kaktuser ^_^

 Det var en del jobbing med husflid. Og jeg brukte litt tid på å lage min første quiz. Jeg var på seminar i Strømstad med jobben. Der ble det i tillegg til faglig arbeid også tid til litt geocaching og jeg var quizmaster. Dette var en torsdag og en fredag. Fredagen kom jeg rett hjem fra Sverige og dro til Ski og handlet stæsj til utdrikningslag. Jeg hadde fått det ærefulle oppdrag å være forlover for Asi som skulle gifte seg i mai. Samme kveld reiste jeg med nattoget til Verdal. Jeg fikk masse god hjelp av Asis lokalkjente venninner og 30. april arrangerte vi utdrikningslag med geocaching, fotballgolf, soldans på utescenen på Stiklestad og masse god mat og moro. Jeg tok noen nye bilder av Hugin og Munin, uten snø denne gangen ^_^

Mai
I mai fortsatte vi den gode trenden med mat og gåturer. Jeg kjøpte meg til og med nye løpesko. Og jeg deltok på Outlet-løpet. Jeg valgte å gå og fullførte 5 km på 56 minutter. Jeg og TK var på kino og der så vi "Captain America: Civil War". Så kom Lillesøster på besøk. Hun hadde fått konsertbilletter i julegave og vi var og så på Mumford and Sons på Oslo Spektrum. I tillegg så vi "Kvitebjørn Kong Valemon" på Det norske teatret, og vi var på konsert i Kulturkirken Jakob der vi så Mark Lanegan. En nydelig konsert. På vei inn i kirka hadde jeg fått med meg en blindpassasjer. En fortumlet humle som kravlet rundt på ryggen og skulderen min.

Av andre ting som er verd å nevne så kjøpte vi oss en utesofa. Det var vår første vår og sommer med egen veranda. Ellers så vi blant annet 2. sesong av "True Detective". Vi fortsatte høytlesingen. Og klippet gress! 17. mai feiret vi hos svigers. Og mellom alt annet fikk jeg rotet frem symaskinen min og sydde ringpute til Asis bryllup. Jeg og TK reiste sammen til bryllupsfeiringen i Verdal. Hugin og Munin ble fotografert. Der ble det også litt mer geoaching, sammen med TK denne gang. Den ene cachen fant vi under en bro. Der var det mange, små og søte andunger. I bryllupet spiste jeg trøndersodd for første gang. Asi var en nydelig brud og hun hadde de skjønneste små brudepiker ^_^

I dagboken min 31. mai har jeg skrevet følgende: "Drømte om flaggermus m/ vinger man kunne ta på og av." Det frembringer i skrivende stund ingen minner, men det står der, så da gjorde jeg nok det!

Juni
Juni startet med feber. Ikke veldig høy, men jeg følte meg ikke frisk. Jeg kom meg fort og brukte så en god del tid på å lage bordkort til svigermors bursdagsfest. Jeg malte en egen markblomst på alle kortene! De ble kjempefine! Mamma kom på besøk og Onkel B. og Tante B. kom innom en tur. Det passet bra for vi hadde akkurat satt sammen våre nye hagemøbler og vi kunne sitte ute i strålende solskinn. Mens mamma var på besøk så shoppet vi, vi slappet av og så film, jeg kjøpte meg bukse for første gang på 10 år og mamma hjalp meg med å kjøpe krukker og blomster til å ha ute. Vi gikk fine turer og geocachet. Det var veldig koselig med besøk ^_^

Ellers var det mye sosialt som skjedde. Jeg var på sommeravslutning med husfliden hvor vi presenterte Vestbyvotten. Husflidslaget startet en mønsterkonkurranse høsten 2015 for å få designet og laget en egen vott for kommunen. Vinneren ble lansert på Bygdedagen i slutten av mai, og det var kjære svigermor som vant!

Jeg var også på sommerbursdagsfest hos SK, på syklubb hos Bente og på spill- og grillkveld med popquizlaget. Jeg strikket en del. TK leste Library of Souls (Tredje bok i serien om Miss Peregrins Peculiar children) til meg mens jeg strikket. Pappa hadde også bursdag og runddag. Jeg hadde ikke anledning til å reise nordover og være med å feire, men resten av familien hadde det fint. I slutten av måneden spiste jeg løksuppelunsj på Villa Vestby sammen med jobben. Senere samme dag åt jeg og TK burgere på Døgnvill og drakk drinker med Gospel Bombs-gjengen (mitt gamle quizlag). Selv om vi ikke hadde en fast quiz i 2016 så klarte vi å treffes en gang i blant og det var like koselig hver gang ^_^

Juli
I juli skrev jeg sommerblogg hver dag! Det var både slitsomt og morsomt. Også var det hyggelig å dele sommerferien min med leserne mine ^_^

Jeg og TK så en del på Netflix, blant annet Elementary og Rick and Morty. Vi leste fortsatt på Evna. I midten av jule reiste jeg hjem til Velfjord. TK nøt feriedagene sine hjemme. Først dro jeg til Brønnøysund for å gå på konserter med Mamma og Lillesøster. Brønnøysunds egen sommerfestival: Rootsfestivalen. Det er i grunn en veldig hyggelig festival. Mye musikk. Fire band hver kveld. Mye bra og mye god stemning. Mine favoritter var the Fjords og Paperboys. Hadde ikke hørt om the Fjords før jeg så at de skulle være med på festivalen, og jeg trengte ikke forske så lenge på dem før jeg ble hekta. Veldig fin musikk. 

I ferien min spiste jeg brunostis og var på kunstutstillingen til en jeg gikk på videregående med. Jeg så "They Live" med Lillebror. Morsom kultfilm. Jeg møtte Anki og barna og vi gikk tur i nærområdet og fant krabbeklør og så på hester. 19. juli fanget jeg mine første pokemon. Pokemon Go var virkelig i skuddet. Det ble også tid til en fjelltur og to fisketurer. Lillesøster fikk blåtur i bursdagsgave, en presang jeg brukte mye tid på å forberede. Det var en fin tur hjemme ^_^

I slutten av juli møttes jeg, TK og Super-Christine i Oslo. Det var så gøy å treffes igjen! Vi danset på Akershus Festning og så på måkene. Vi spiste crepes med nutella... Samme dag så jeg og TK "X-men: Apocalypse" på kino. Den 30. juli kom Asi og familien på besøk og vi dro en tur til Drøbak og drakk utepils. Hadde aldri vært i Drøbak før jeg. Men nå har jeg vært der!

August
Jeg og TK startet august med å møte Super-Christine i Frognerparken for å spille pokemon. Så prøvde vi oss på et "Room Escape Game" i Oslo.  Denne het Team Escape. Vi fikk veldig mange hint, så da klarte vi det ^_^

Siste ferieinnspurt var en tur til Trondheim som var destinasjonen for Lillesøsters blåtur! TK kom dagen etter og ble med på moroa han også. På turen ble det god mat, flere "Room Escape Games" (to rom på Mystery Chambers, de vanskeligste rommene til nå), Nidarosdomen og konsert med Karpe Diem og Aurora. Jeg så Aurora for første gang på Skavlan i februar og ble fascinert. Det var gøy å se henne live. 

Tilbake i Vestby kom hverdagene snikende tilbake, med jobb og andre hverdagssysler. På jobben fant jeg den vakre eføyen min død. Jeg kjøpte en ny, men den viste seg å være full av ekle små spinnere. Den er død den også og siden har jeg ikke hatt planter på kontoret. På fritiden drev jeg på med brodering, spilte "Kirbys Epic Yarn" på Wii, så "Six Feet Under", malte postkort, leste London 2084 (Bing&Bringsværd) og la Totoro-puslespill. Jeg shoppet litt, blant annet spinningsko også var jeg og kjøpte en fin krakk og telefonbenk på Godset (bruktbutikk i Vestby). Vi så "Suicide Squad" på kino og fant den gamle pokemon-serien på youtube. Et morsomt gjensyn med nitti-tallet! Jeg besøkte Charlotte og hadde sydag, med sying, og jeg var på syklubb hos Belinda, uten sying.

August 2016 måtte være en supermåned for myhanken. De var overalt! Noen kjenner de kanskje bedre som stankelbein. Inne, ute, på soverommet, på armen min. Jeg er ikke redd dem, men kroppskontakt vil jeg gjerne være foruten ^_^

Jeg var litt redd for eggene på utsiden av kjøkkenvinduet mitt (se bilde). Jeg syntes de var så ekle. Ikke hadde jeg mulighet til å få fjernet dem heller. Til slutt tørket de ut. Heldigvis.

September
Det er så vanskelig å velge bilder! Her ser vi en båt i trondheim, føtter og katt i Verdal, pokemon på tv, vesker, tegning, geocaching og TKs bursdag med gave, dessert og det hele. Jeg elsker bursdager og brukte mye av desember på å planlegge bursdag og kjøpe og lage gaver. Det var også mye husflid! Sesongen startet for fullt med bytte av lokaler, regionsmøte og messe på Son kystkultursenter. Jeg hadde med vesker til salgs og solgte til to bekjente ^_^ 

Jeg var på tegnekveld på bokkafeen i Hølen. Også arrangerte jeg syklubb hjemme hos meg. Jeg og TK var på konsert! Vi så King Crimson på Sentrum Scene. Også var vi på kino og så den fantastiske, utrolige, fabelaktige filmen "Kubo and the two strings". 

Super-Christine besøkte oss og vi geocachet. Det var gøy! Jeg var på Trondheim-tur (igjen) med jobben. Det var mange interessante foredrag og vi fikk en tur til Munkholmen. Siste foredragsdag var på en fredag så jeg kombinerte reisen med helgetur. Jeg startet med å møte ei venninne fra tiden på videregående, det var så koselig! Og så dro jeg til Asi i Verdal. Jeg og Asi strikket sammen! Det har vi aldri gjort før! Gøy at hun har begynt å like det. Asi sine søte barn vokser så fort. Jeg ble med til Vinne kirke for å få med meg utdeling av 6-årsbok til eldstemann. 

TKs bursdag var kjempekoselig! Jeg ordnet et lite selskap med skogstema! Det ble skogaktige gaver, mat og musikk. Snegler til dessert. Gjester: Jeg og TK ^_^

Jeg skrev i dagboken min 30. september at "Lillebror er litt syk".

 Oktober
I oktober var det frost ute og tegning og sying inne. Jeg shoppet tøy, strøk tøy og klippet tøy. Helt i slutten av måneden var jeg på sydag hos Charlotte så da ble det faktisk sydd litt også ^_^

Jeg prøvde å delta på #inktober på instagram. Man tegner en tegning hver dag i oktober som man deler med emneknaggen inktober. Man må bruke blekk. Jeg brukte tusjer og kjøpte meg "inkpencils" på Clas Ohlson. I ni dager hang jeg med. Ni dager mer enn i fjor! Det var mye jobb med husflid. Vårens kurs måtte avtales og høstens kurs måtte administreres. Det gikk bra. Ellers feiret svigerfar bursdag (de har ekorn i hagen) og jeg var hjemme hos lederen min på fårikålkveld. Det er en tradisjon og det var veldig hyggelig å endelig få være med på det. Også var jeg og TK i Sverige! Vi måtte feire EU-godkjenning av bil med langtur ^_^

Jeg skal ikke skrive så mye om min Lillebror, men han ble altså syk i slutten av september og det endte med sykehusopphold. Det var i grunn veldig skummelt for legene sto og klødde seg i hodet og kunne ikke si med sikkerhet hva det var og det gjorde de i uke etter uke. Jeg reiste til sykehuset i Tromsø for å være støtte for Mamma og Lillebror og var der i litt over en uke, før Lillesøster kom og tok over. Legene kom til slutt frem til en mulig diagnose og satte i gang behandling. Etter uker med bekymring følte vi oss endelig fulle av håp! I januar 2017 kom den endelige bekreftelsen på at alt er bra ^_^


 November

I begynnelsen av november fikk Lillebror reise hjem. Jeg var hjemme i Vestby og strikket og fortsatte syingen. Husflidsoppgavene fortsatte også. Jeg administrerte kurs og forbedte meg til to julemesser, både administrativt fordi jeg var med i messekomiteen og kreativt fordi jeg ville prøve å selge flere vesker. Det tok en del tid. Også skjedde det noe utrolig flaut. Som en del av messekomitearbeidet sleit jeg med å få lastet ned en app for kortbetaling. Det var noe med bluetoothen som ikke funket som det skulle på mobilen min. Jeg ble så sta at jeg ble dum og hele greia endte med at jeg nullstilte telefonen uten å sikkerhetslagre først. Jeg mistet mange bilder. Det var heldigvis bare noen måneder siden jeg lagret bilder på dataen og noe hadde havnet i skyen. Det gikk hardest utover oktober og første halvdel av november. Det var synd med bildene, men det verste var hvor dum jeg følte meg etterpå. Det var så unødvendig. Og ikke funket det heller. Da sa TK at jeg kunne jo bruke nettbrettet mitt... Og det kunne jeg.

Blant bildene ser vi pepperkakebaking, juletrestrikking, blogging (julekalenderblogging har blitt en tradisjon), noen av veskene jeg sydde, Jostushuset på Son kystkultursenter og solnedgang i Son. Bildene fra Son ble tatt på julemessa vi hadde der. Jeg solgte min første veske til en fremmed! Før julemessa hadde jeg med veskene mine på jobb og der fikk jeg solgt 6-7 stykker til kolleger ^_^

Jeg har også lagt ved et bilde av skjeggkre. Den døde momentant etter at bildet ble tatt. Tenk at jeg i februar trodde at jeg bare hadde sett et stort sølvkre... Jeg har ikke kreene hjemme hos meg selv, så vidt jeg vet, og håper sterkt at de ikke dukker opp heller. Jeg liker dem ikke! 

Men jeg liker minigolf! Jeg og TK spilte minigolf med Gospel Bombs-gjengen på Oslo Camping. Jeg kom på 2. plass! Det var veldig gøy og det anbefales. Da er det bare et bilde igjen jeg ikke har gjort rede for: Jeg åpnet kjøleskapsdøra og egg spratt ut... Bokstavelig talt. De hoppet! Gjett om jeg skvatt...

 Desember
Jul er så fint! Jeg blogget masse. Jeg så på "Snøfall" og "Selmas saga". Jeg både lagde og shoppet julegaver. Jeg sydde blant annet et par spesialvesker, strikket pulsvarmere og pannebånd. Den ene veska var til Super-Christine som jeg og TK møtte i Oslo og spilte minigolf med. Også var jeg og TK hele tre ganger på kino! Vi så "Dr. Strange", "Fantastic Beasts and where to find them" og i romjula "Star Wars Rogue One". Jeg besøkte SK. Også hadde Gospel Bombs julebord. Av mer hverdagslige saker så fikk jeg et par rynker i panna da vaskemaskinen begynte å ule... Men jeg fikset! Den sto ikke i vater. Nå gjør den det og ulingen er borte!

I juleferien reiste jeg til Velfjord. Jeg valgte å ha ferien i uka før jul i stedet for i romjula. Flyet mitt var innstilt fra Trondheim så derfra ble det buss for fly. Det er ikke det samme som fly. Men sjåføren var flink! Jeg besøkte lillesøster først. I Brønnøysund. Der ble det hyggelig kafetur, en tur ute på byen, filmtitting og god mat. Jeg har en kollega fra Brønnøysund og hun møtte jeg på to ganger helt tilfeldig. På Ark hver gang ^_^

Julefeiring! Jeg fikk som vanlig bare fine julegaver! Og jeg fikk med meg alle sammen hjem. Jeg reiste til Vestby 2. juledag og brukte bil, buss, ferje og tog. Fra dør til dør tok det cirka 16 timer. Det var den røddagen. Så ble det romjulsjobbing og det var helt greit. Jeg og TK var på spillkveld hos Bodil. Hun hadde fått en søt valp. I romjula fikk en god ide til neste års juleblogging... Også fikk jeg 100 kroner av nissen! Sånn flaks ^_^


Og sånn ble 2016! Det var en berg- og dalbane. År er gjerne det. Men det var mange fine topper og jeg er så utrolig heldig som har så mange som jeg kan dele både topper og bunner med og som er her for meg. Takk for året til alle som står meg nær og takk til alle som leser og liker bloggen min. Dere er snille og søte ^_^

Jeg håper at 2017 har startet bra og at toppene blir høye og vakre mens bunnene blir grunne og få.

Kommentarer

  1. Det var koselig å lese Stina, valpen er ikke så liten lenger, men fremdeles veldig søt :) Håper vi sees til ny spillkveld i påsken!

    SvarSlett
  2. Kjempefint,Stina og artig å lese.Du e så flink å skriv og av håndarbeid kan du alt.Mange smilefjes.😊😊😊😊😊😊😊

    SvarSlett
  3. Tusen takk Bodil og Bjørg ^_^ Så hyggelig at dere leser!

    SvarSlett

Legg inn en kommentar