Tegneferiedag ^_^

TK begynte på jobb igjen på mandag. Jeg har hatt to feriedager helt for meg selv! Den første dagen kastet jeg bort på å være opphengt i logiske oppgaver og gjorde ikke stort annet enn å sitte bøyd over et oppgavehefte helt til nakken min sa at "Nei nå!" I dag, min siste sommerferiedag, fant jeg frem blanke ark, tegnestifter og akvarellskrinet jeg fikk i startpakken da jeg begynte på formgivingslinja på videregående. Jeg har byttet ut to farger i skrinet, ellers er det det samme. Må kjøpe mer svart.

Jeg bestemte meg for å male kort!
Platen jeg bruker knabbet jeg forresten fra skolen på siste skoledag andreåret. Det står "Rom 246" på den. Akk o ve... Jeg er en simpel tyv... Eventuelt... Om skolen ber meg levere den tilbake så kan jeg kanskje si at det var ment å være et lån hele tiden? Eller... Egentlig burde jeg ha fått en premie for at den har fått være med på alle flyttelastene og at jeg fortsatt har den. Haha ^_^

Tilbake til dagens kreative utløp. Jeg maser og gnåler hele tiden om at jeg ikke tegner eller lager noe. Vel, i dag har jeg malt og tegnet! Jeg fant frem noen bilder jeg tok i Son for en god stund siden. Husflidslaget bruker å ha salgsmesse der og jeg ble tipset om å lage lokale postkort.

Jeg syntes det var litt kjedelig å bare tegne ting i dag, og bestemte meg for å inkludere pokemon på postkortene. Regner med det er mange pokemon go-spillere i Son også ^_^

Jeg brukte nettbrett for å se etter bilde. Tegnet først med blyant og la så på bunnfarge med akvarellmalingen min.
Så brukte jeg akvarellblyanter for å få frem flere fargenyanser.
Til slutt brukte jeg penn for å tegne på detaljer. Det er vanskelig å tegne båter!!!!
Jeg malte to bilder samtidig. Jeg jobbet på det ene mens det andre tørket. Dette ankeret står på Son kystkultursenter, hvor messene våre holdes.
Jeg brukte samme prosess på begge bildene. Og jeg valgte å bruke kun vannpokemon. Jeg er sikker på at de stortrives i Son ^_^
Sånn endte denne opp. Med en Magikarp på. Man må fange mange sånne for å få nok poeng/godteri til å oppgradere en!
Jeg har sett meg helt blind på begge tegningene. Det hadde vært morsomt å prøve å selge dem, men jeg vet ikke om jeg prøver meg på det i denne omgang. Jeg ser skjelvende streker og slurv. Men jeg vet også at om jeg gir dem et par uker og pusser brillene i mellomtiden så kommer jeg til å like bildene bedre etterhvert ^_^
Det var veldig fint å male og tegne igjen. Øvelse gjør mester. 10 minutter hver dag sa tegnelæreren min.

Jeg er glad jeg fikk tegnet i sommerferien. I morgen starter hverdagen igjen. 

Det går heldigvis an å tegne på hverdagene også! ^_^

Kommentarer