Ferien er ikke over, det er kake igjen!

I går blogget jeg for siste gang i juli. I dag for første gang i august. Jeg kommer ikke til å blogge hver dag, men håper å få til 1-2 ganger i uka. Jeg liker jo å blogge, og så lenge det ikke skader andre så bør man så langt det er mulig gjøre det en liker !

Jeg liker å være i Oslo.

Denne uken går det ikke tog til Oslo S. Heldigvis har NSB fått god øvelse i tjenesten buss for tog og det går ganske knirkefritt. Først toget vi til Ås, så fant vi ledige seter i en gammel buss som tok oss med til byen så lett som bare det!
Turen gjorde oss sultne, så det første vi gjorde da vi ankom vårt mål, Majorstua, var å finne mat!
Baker Hansen fikk æren av å varte oss opp. Ellers kan jeg si at fuglene, det inkluderer duer og især måker) i nærheten av Bogstadveien ikke er sjenerte. Om de betaler for all maten de tar? Nja... Njei, tror ikke det.

Det blir forresten litt feil å si at Majorstua var målet. Vi har hørt så mye bra om pokemonforekomstene i Frognerparken. Så vi gikk videre dit, med et par stopp på veien.
Vi holdt oss for det meste i Vigelandsparken. Så på statuene, fanget pokemon, tok bilde av gjess og av brua med alle kjærlighetshengelåsene. Vi har ikke hengt opp noe der. Ennå?
Superchristine kom og møtte oss, også spiste vi italiensk is. Det var godt!

Hun hadde booket time for oss på Team Escape. Det er et av stedene i byen som leverer, hva skal man kalle det på norsk... En "mysteriekammeropplevelse"? Man får en oppgave, blir stengt inne i et spesiallaget rom og der må man løste gåter og oppgaver for å komme seg ut. Man har 60 minutter på seg. Jeg og TK har gjort det en gang før, sammen med Lillebror og Lillesøster. Det var første gangen for Superchristine. Første oppgave var å finne ut hvordan man skulle komme seg inn ^_^
Den røde døren var en heis. Døra kunne ikke åpnes før heisen var i riktig etasje. Oppgaven løst ^_^

Vel inne måtte vi gjøre litt detektivarbeid. Mr. Nobody, en detektiv, var død. Vår oppgave var å løse saken han holdt på med og hindre en fremtidig forbrytelse. Vi klarte det på sekundet! Vi trengte noen hint underveis, men er fornøyd med innsatsen. Vi er superdetektiver ^_^

Så ble det litt mat før vi tok bussen hjem igjen. Vi gikk forbi en butikk jeg ikke noterte meg navnet på og jeg vindusshoppet hva enn det er som ligger på puten. Et teppe, et skjerf... Uansett hva det er så synes jeg den er nydelig. Fine farger og så mange fine strikkemønster/strukturer!
Det er lov å vindusshoppe. Kanskje jeg kan strikke noe slikt en dag?

Det har vært en fin start på måneden. Vi har bladd kalenderen vår, som nå ser slik ut.
Denne hemulen ser ikke særlig glad ut. Hva det enn er så håper jeg det ordner seg før august er over ^_^

Har du noen planer for måneden?

Min plan er å gjøre hyggelige ting og jogge minst en gang. Det høres overkommelig ut ^_^

Kommentarer