Sommerbilder uke 25 ^_^

Nå er det sommer og i disse tider snur jammen meg sola igjen. Det har vært kaldt de fleste steder i landet, selv om enkelte steder har vært kaldere enn andre. Jeg går fortsatt med ullskjerf. Enten på eller i veska. Tør ikke pakke det bort. Men det går bra. Man får ta den sommeren man får og nyte dagene som de kommer. Tidligere i uka fikk jeg ideen om å legge ut koselige sommerbilder hver søndag i tiden fremover med bilder fra hver dag i uka som har gått. Bilder som bekrefter at joda, visst er det sommer, og det er så fint :-D

Første bilde ut er fra mandag 15. juni. Jeg kom ikke på sommerbildeideen min før på tirsdag, så dette var  det eneste mandagsbildet jeg hadde. Om ikke dette er sommerlig så vet ikke jeg! Døde fluer, spindelvev og edderkopper. Eventuelt nyvaskete vinduer og noe godt å drikke mens man beundrer mesterverket ^_^


Tirsdag 16. juni

Det var en kjølig dag, men sola varmet. Det er prestekrager og smørblomster overalt! Og jeg la merke til den rare soppen i det første bildet som jeg ikke vet om er en rar, levende sopp, eller bare en helt vanlig, død og uttørket en. 

Med eller uten skjerf, det er veldig fint med blomster ^_^

Onsdag 17. juni

Været veksler fra dag til dag, og onsdag var en fuktig dag. Regnet dempet gressets pollenaktivitet, noe jeg syntes var helt greit, syrinene luktet fantastisk og det er noe estetisk med blomster med regndråper på. Alt vær har sin sjarm ^_^

Torsdag 18. juni.

Mens alle bildene så langt har vært tatt hovedsakelig på veien til og fra jobb, sniker det seg med noen bilder fra Oslo denne dagen. Torsdag er quizdag og denne gangen var det siste quiz før sommerferien.  Det blir et annet blogginnlegg litt senere. Kanskje på torsdagen som kommer. 
Været denne dagen var delvis grått, litt regn, men også blå himmel og sol. Pusen i det første bildet syntes det bråkte fælt rundt hjørnet og var tøff nok til å undersøke, men den løp raskt avgårde da søppelbilen kom for nær. Fontenen pynter opp i Spikersuppa ved Karl Johans gate og jeg er ellers glad for at snarveien gjennom universitetsområdet har åpnet igjen!

Jeg liker snarveier ^_^

Fredag 19. juni

Vet ikke helt hva som skjedde på fredag. Jeg tok i hvert fall ikke noe særlig med bilder, og de jeg tok var både skakke og skjeve. Rådhuset i Vestby heller mot venstre, om ikke politisk så i hvert fall når jeg er fotografen, og i år som i fjor vokster det små fioler mellom steinene ved trappenedgangen vår.

Roser er røde
Fioler er blå
Druer er søte
Og du er like så ^_^

Lørdag 20. juni

Lørdagen var en fin dag, med både sol og varme. Jeg og noen andre fra Vestby husflidslag var i Son og solgte rømmegrøt og spekemat utenfor Son kystkultursenter. Det var veldig koselig. Son er en veldig fin og idyllisk plass med masse liv og røre både på land og på vann. Mens vi sto der med rømmegrøten kom det et brudepar som skulle fotograferes, og etter vel endt dag kjøpte vi is og satt litt på brygga og så på livet før vi dro hjem. Det var veldig koselig ^_^

Søndag 21. juni

Det er i dag det. Dagen er ennå ikke over, men jeg har da rukket å ta noen bilder allerede! Jeg og TK tok oss selv i nakken og dro til løpebanen ved Vestby videregående skole for å trimme oss litt. Jeg og TK bruker samme løpeapp, Zombies Run 5K, som er et treningsprogram på åtte uker. Vi løper ikke tre ganger i uka som appen legger opp til. Vi bruker goooood tid. Det er slitsomt å løpe fra zombier. Akkurat i det vi fullførte siste runde, pustende og pesende, kom det en ung gutt i shorts og bar overkropp og tok over der vi slapp. Jeg la ikke merke til det, men TK sa at han løp i sokkelesten.


Er det nå jeg skal vaske de der vinduene, forresten?


Kommentarer