Strekbonanza!

Så stille og støvete det var her inne... Det går da ikke an. Her må det børstes og vaskes og festes! Hva med en aldri så liten strekbonanza? Det er jo 1. oktober tross alt :-)

Dere skjønner, etter at jeg og TK flyttet i juli, har jeg prøvd å ordne og organisere gammelt papir, deriblant skisser og tegninger fra skoledagene. Tittelen til bloggen kommer jo fra andreåret mitt på tegning, form og farge, da vi hadde en lærer som var så begeistret og entusiastisk. Tror alle fikk høre minst en gang mens vi tegnet krokier at vi hadde en fin strek. Det hendte kanskje også at den var fantastisk? Ihvertfall, mens jeg har drevet og sett på disse gamle strekene, tenkte jeg naturlig nok en del på bloggen. Den stakkars forsømte bloggen som har blitt sulteforet og levd i fraværet av streker av alle slag siden januar.

Jeg skal prøve å bøte på det så godt jeg kan ved å dele noen av disse skissene og krokiene fra 13-14 år tilbake. En god årgang vil jeg si. Vellagret. Og med en deilig duft av høst og gammelt papir ^_^

Vi tegnet som regel hverandre og vi tegnet masse! Jeg har bare tatt vare på en liten brøkdel av de krokiene jeg en gang i verden var mest fornøyd med. Jeg stoler på at jeg tok kloke avgjørelser under kasseringen ^_^
Det er nærliggende å tro at disse to bildene er fra samme økt, men kanskje JS alltid satt sånn og alltid hadde på caps, og da er det ikke så greit å vite?
Denne tegnet jeg hjemme, stående på sofaen, mens lillebror sov så søtt :-) Læreren likte den tydeligvis, om hun ikke sikter til Lillebrors kulepennstreker ;-)
Denne tegnet jeg nok sisteåret på vgs. På en annen skole og med en annen klasse. Men det er ett eller annet med kritt. Jeg elsker det! 

Under har vi den unge kunstnerspiren selv! 17 år og så heldig at hun kunne få tegne og male hver eneste dag :-) Jeg synes det er alt for lite tegneoppgaver på arkivlinjen. Virkelig.

Vi avslutter strekbonanzaen med en skisse av meg, tegnet av min tegnelærer SuperMario :-D
Er den ikke flott?


Fikk du ikke lyst til å tegne nå? Ta med en skissebok ut og sette deg under de vakre høstfargene og drodle litt? Så deilig oktober er!
:-)


Kommentarer