Et nytt år!

2013. Et begivenhetsrikt år ligger bak meg, og et nytt står og venter på meg. I går feiret jeg og TK nyttår hjemme i vår stue med god mat og litt sprudlevann. Vi snakket om året som har gått, om bryllup, konfirmasjon, studietilværelse, om konserter og teater. Vårt nyttårsforsett for 2012 var å oppleve mer av det kulturlivet har å tilby, og det vil jeg si at vi har gjort. Vi satser på å fortsette med det:-) Vi snakket også om ønsker og forhåpninger for året som kommer. At jeg håper å bruke minst 20 timer i uken på skolearbeid, at i år skal vi bli ferdige med julegavene lenge før desember, at jeg skal begynne å tegne tegneserier igjen og at man bør bli flinkere til å trene.


Man har i sin makt å starte på nytt når som helst.  Det er likevel noe spesielt når man starter på et nytt kalenderår.  Når rakettene smeller, glimter og glitrer er det som om de brenner opp alle uvaner en måtte bære med seg, og arkene som ligger og venter neste dag er noe av det blankeste en kan forestille seg.

Jeg har skrevet ned nyttårsforsett. Noen har jeg til og med sjans til å lykkes med! 

Her er de:


1. Fullfør påstartede prosjekt før jeg begynner med et nytt (vanskelig). Og det viser at arkene mine ikke er så blanke likevel. Målet med det er å få lagt ting bak meg. Kvitte meg med dårlig samvittighet. Jeg har allerede begynt: Bryllupstakkekortene skal gjøres ferdig og sendes iløpet av uka!

2. Ikke kjøp unødvendigheter (medium vanskelig). Jeg er student og skal leve som en. Jeg trenger ikke kjøpe nytt garn så lenge kista er full av gammelt garn som venter på å bli strikket. Jeg trenger ikke kjøpe bøker så lenge bokhyllene mine er fulle av uleste bøker. Jeg trenger ikke kjøpe dyr lunsj på skolen når vi har brød og pålegg hjemme.

3. Les flere bøker (Lettere sagt enn gjort?). Jeg fikk en lesedagbok av Christine til jul. Den må brukes tenker jeg, og håper derfor å få lest mer i år enn jeg pleier. Skjønnlitteratur altså. Jeg leser lite. Mest tegneserier. Jeg brukte å sluke bøker hele, men det er mange år siden. Jeg leste faktisk et par bøker i året som gikk, så det er bare å fortsette trenden. Jeg er usikker på hva som er et fornuftig mål, er forsiktig, og tenker at en bok i kvartalet bør gå. I tillegg til pensum og tegneserier skal jeg altså kunne skrive ned minst 4 bøker i min nye lesedagbok.


Uansett! Jeg er sikker på at også 2013 blir et begivenhetsrikt år! Begivenhetene har allerede begynt å melde seg :-) Jeg skal jobbe med å bli litt flinkere, men ha hovedfokus på å ikke være for streng med meg selv. Jeg er full av pågangsmot :-) 

Godt nytt år alle sammen :-D


Kommentarer