Juleblogg 2023

I morgen er det desember!

Jeg har brukt snøkrystallsmykket mitt i over en måned allerede og jeg har kjøpt meg morsomme juleøredobber. Jeg har ikke hull i ørene da, men det kan jeg gjøre noe med. Og nei, ingen trenger å komme løpende med en nål! Det tør jeg ikke. Det blir nok piercingstudio etter hvert. Og juleøredobber i desember neste år. De er jo søte. Kanskje jeg kan henge dem til pynt et sted?

Julen har begynt å snike seg frem på jobben også.

Julegrana i Vestby sentrum står klar og venter bare på at lysene skal tennes på søndag. I dag ble juletreet i kontorgangen vår satt opp, og i morgen skal vi åpne kalender. Det er til og med jul på kortleserne på Rådhuset! Kommunevåpenet har fått en rød nisselue på seg. Det synes jeg er veldig gøy.

Jeg bestemte meg for å mimre litt i dagens innlegg og fant ut hva jeg gjorde på akkurat denne dagen i fjor. Da var jeg og en arkivkollega på Brukerforum for arkivsystemet vi bruker.

Brukerforumet var på Holmenkollen. Det var veldig flott.

Og hvis vi går litt lenger tilbake i tid, et par dager før Brukerforumet i fjor, så var det 1. søndag i advent og jeg strikket på julegaver og juletreet var satt opp.

I år strikker jeg ikke julegaver og det er ikke 1. søndag i advent helt ennå. Juletreet ligger i en eske på loftet. Rundt meg er det bare kaos.

Jeg tenkte som så, at hvis jeg deler noen bilder av alt rotet mitt så vil kanskje noen som synes at de selv har det rotete tenke at de egentlig ikke har det så verst? Det hadde jo vært fint. At rotet mitt kan bli til en nisseglede. Øverst i venstre hjørne ser vi stedet hvor jeg skriver blogg. Og nederst i høyre hjørne der sitter jeg og skriver julekort. Om noen dager kommer Mamma på besøk, og hun skal sove i senga nederst i venstre hjørne. Hun leser jo bloggen min, så jeg håper hun ikke blir skremt!

Vel, desember er jo måneden hvor det skal vaskes og ryddes og gjøres klart så hvorfor ikke gjøre det til en ordentlig utfordring! Dette blir bra.

Jeg har kommet litt i gang så det er mulig å se for seg at det blir bra til slutt. Jeg startet litt i andre enden, enn det jeg tror er vanlig. Jeg tror folk flest henger opp gardiner og pynter med puter til slutt, at det er prikken over i'en. Jeg startet med gardinene og putene og nå er det bare resten igjen.

Planen for årets juleblogg er nemlig å komme med ryddetips. Litt sånn Maria Kondo, bare uten å kaste ting. Jeg skal rydde en ting hver dag i desember og da blir det forhåpentligvis litt ryddigere til jul. Eller nei, det er ikke i nærheten av å være årets plan. Planen var å lage bloggen på forhånd, som jeg har gjort en del ganger de siste årene. Målet var å gå 24 juleturer, to turer hver måned, og dele disse på bloggen. Det kunne være lange turer, eller korte, bare de hadde litt jul i seg. Men det ble ikke 24 juleturer. Det ble 12. Så i år blir det en miks. Noen dager er skrevet på forhånd og de andre dagene tar jeg på sparket. Jeg skal jo feire jul i et nytt hjem og Mamma kommer på besøk, så det kommer til å skje mye gøy. Jeg gleder meg til å dele julen med deg og jeg håper du kommer til å like årets juleblogg.

Vår nye nissevenn, tømmerhoggernissen, skal passe på at jeg både rydder og koser meg. Og i morgen starter det! Er du klar? Har du adventskalender? Skal du se julekalender på TV? Dette blir kos!

Kommentarer

  1. I looked on details of the haos. Like in those games "Find a thing". I found nice basket, book about Oz and pillow with green trees.

    Nadya Semenova, Russia

    SvarSlett

Legg inn en kommentar