1. søndag i advent 2021

God 1. søndag i advent! Har du det bra? Jeg håper du har hatt en fin helg og en fin dag. Jeg har hatt det veldig fint. Vi, det vil si jeg, Tore Kristian og Katja, startet helgen med en kjempefin konsert på Sentrum Scene. Vi så Stein Torleif Bjella og venner og det var fantastisk!

I går dro jeg og Katja på julemarked i Son. Der var det veldig kaldt, men også veldig stemningsfullt.
Vi spiste vafler og drakk kakao på Son kystkultursenter, og det var så hyggelig! Julestemningen var på topp. Varmt og godt var det også.

Vi ble ikke så lenge at vi så julegrantenningen, men vi så mye annet fint, både på markedet og langs kaia.

I dag har vi tatt livet med ro. Jeg og Katja tok oss en liten tur ut i nærområdet for å ta bilder og se på fuglelivet. Det er ikke så lett å ta bilder av småfuglene, men det er alltid gøy å prøve!

Katja til venstre, meg øverst til høyre og blåmeis nederst til høyre (fotografert av Katja)

Apropos fugler. I år er det tiende gangen jeg skriver juleblogg og jeg har grublet og tenkt og tenkt og grublet på hva som skal være årets røde tråd, bortsett fra jul selvsagt. Til slutt gikk tiden fra meg og jeg har (som vanlig?) ikke rukket å forberede meg. Derfor kommer jeg til å ta det dag for dag og skrive om det jeg har lyst til der og da. Men, og her er det fuglene kommer inn, jeg har gitt meg selv en liten tegneutfordring og har valgt 24 fine fugler jeg håper jeg får tid til å tegne i desember. En fugl for hver dag frem til julaften. Resultatet kommer jeg til å dele i bloggen, så da blir det et lite tema denne gangen også likevel.


På onsdag er det 1. desember, og jeg gleder meg allerede! Har du en favorittfugl?
Jeg ønsker deg og dine en hyggelig førjulstid full av glede. Takk for at du kikket innom bloggen! Vi sees igjen på onsdag.

 

Kommentarer