Jakten på julegleden - 1. søndag i advent - Jul 2020

Jeg mistet julegleden min. Det skjedde sist vinter en gang. Den bare forsvant. Det var trist. Lenge. Det er fortsatt litt trist, for julegleden har ikke kommet helt tilbake enda. Men ikke vær bekymret! Jeg har en plan!

Jeg har skrevet en liste med aktiviteter som kan være morsomt å gjøre i jula. Planen er å gjøre en ting fra den lista hver eneste dag i desember. Noen av aktivitetene skal jeg gjøre i flere dager (men bare skrive om en gang). Jeg vet ikke om det vil gi meg juleglede eller julestemning, men forhåpentligvis vil jeg synes det er gøy og koselig og det er en godt start.

Jeg liker å tenke på julen som et lys i vintermørket. En nostalgisk vinterlek. Vi kan leke med eller vi kan la være. Det er det som er så fint. Vi kan velge helt selv! I år velger jeg nok en gang å leke med og kanskje finner jeg ut hva som gir meg juleglede og hva som ikke gjør det. Jeg blir glad om du blir med! For åttende år på rad ønsker jeg deg velkommen til min juleblogg.

Det er 1. søndag i advent. La oss tenne et lys for glede og skåle med kakao! (Eller med noe annet godt om du foretrekker det).

Skål!

 

Stinas aktivitetsliste:

1. Se på julekalender på TV
2. Åpne en luke i adventskalenderen
3. Skrive julekort til nissen
4. Kose meg med julehåndarbeid
5. Mate fugler
6. Lage julepynt
7. Lese et julehefte eller to
 8. Pynte til jul
9. Gi bort en julegave 
10. Smake på juledrikker
11. Se en julefilm
12. Legge julepuslespill
13. Tenne lys og spise lussekatter
14. Lese en julebok
15. Lukte på julen
16. Synge en julesang
17. Gå tur og se på utejulepynt
18. Ha på juleklær hele dagen
19. Spille brettspill
20. Bake lefse
21. Feire solsnu
22. Spise julemarsipan
23. Pynte meg til jul
24. Se på Askepott og åpne gaver
 
Romjulen: Jeg tar gjerne i mot tips ^_^


Kommentarer