Desember nærmer seg - Juleblogg 2019

Det er november.
 I år har jeg Ulla Thynell sin nydelige kalender hengende på veggen. Motivet passer perfekt.

Ute er det typisk novembervær.
Og bak huset graves det.
Heldigvis virker det ikke som om småfuglene bryr seg så veldig. De kommer og spiser hver dag likevel.

Inne er det tørt.
Det graves i julepynten.

Og litt i hodet.
Det vises ikke så godt utenpå. Men de fleste har det litt sånn. Særlig nå når det blir mørkere og mørkere. Det er greit. Det gjør ikke noe. Det er lov. Det er bare å bruke den tiden man trenger. Og kanskje distrahere seg litt.

Jeg fyller tiden med håndarbeid og Harry Potter,
 TK leser til meg, mens jeg pusler.
Det er koselig. Superkoselig.

I dag er det bare en måned igjen til julaften. Om en uke er det 1. søndag i advent. Da starter desemberbloggen min igjen. Jeg vet ikke helt hvordan det blir. Jeg har ikke et overordnet tema, annet enn å ta det en dag av gangen.
 I går hengte jeg opp denne julekulen og 3 av dens søstre. Jeg fikk dem i julegave av TK i fjor.
De er så søte og blide.

Jeg tror dette blir bra jeg. Desember. Jul. Blogg. Litt juleglede hver dag.

Nå blir det litt mer Harry Potter før kvelden er omme. Jeg håper jeg ser deg på bloggen i desember!
Vi tar det en dag av gangen.

^_^


Kommentarer