Dagens lille promenade 2018

Det er mai! Vi er allerede ferdig med en tredjedel av 2018. Det er helt sprøtt. Januar og februar var som sirup, men plutselig løsnet det og nå raser dagene avgårde. Før vi vet ordet av det er det desember og tid for mer juleblogging ^_^

I dag vil jeg dele noen bilder fra den ene instagramkontoen min @dagenslillepromenade og skryte av hvor flink jeg er til å gå tur.

I 2012 startet jeg en liten serie på denne bloggen, som jeg kalte "dagens lille promenade". Det ble etterhvert en egen blogg som var periodevis aktiv fra november 2012 til august 2014. Premisset var veldig enkelt: En gåtur = et bilde. Jeg prøvde å blåse nytt liv i konseptet i begynnelsen av 2017, men det var først i 2018 at det ble slik jeg ville. I 2016 kom ideen om å lage en dukke, en Strikkedama-dukke, som skulle være med på tur og bli tatt bilde av i forskjellige situasjoner. I 2017 lagde jeg dukka, i 2018 går vi på tur ^_^

Her er hun, Strikkedama, og hun er alltid blid og veldig hyggelig å ha med på tur!
Jeg har gått dagens lille promenade 120 ganger så langt i år. TK har vært med på mange av de, og det er jeg veldig glad for. De gangene Strikkedama ikke har vært motiverende nok, har TK gitt meg det dyttet jeg trenger for å kommer meg ut i den fine verden.
 TK har også hjulpet meg med å ta bilder. Av og til blir det litt klabb og babb, men som regel går det bra ^_^

Her er noen "behind the scenes"-bilder:
 Her satt Strikkedama så fint på gjerdet, men akkurat i det jeg skulle ta bilde ramlet hun bakover. Hun er en tøysekopp.
 Her oppsto problemene etter at bildet ble tatt. Strikkedama, veske og greiner viklet seg inn i hverandre på et finurlig vis. Strikkedama bare fniste av hele greiene.

På instagramkontoen legges det ut ett bilde hver dag. Jeg bruker en forskjellig bilderamme for hver måned, i håp om at det blir lettere å skille månedene fra hverandre.

Her er noen bilder fra januar:
 Det var mørkt på kveldene, og det var kun i helgene jeg gikk tur i dagslys. Det speiles i bildene som er tatt. Både i januar og februar. 

Her er noen februarbilder:
 Det har vært mye snø i vinter. Først helt i slutten av mars føltes det som om våren begynte å få litt overtak. Men det var fortsatt mye snø:
 I april smeltet snøen i rekordfart! Og dagene ble lengre og lysere. Det ble forresten gåturene også. I januar var målet å gå minst 1 kilometer per tur, i april var minimumsmålet 2 kilometer. April har vært deilig:
 De fleste bildene er tatt i Vestby og noen få er tatt i Oslo. Jeg gleder meg til å se hvordan resten av året blir seende ut!

Jeg har fått fine komplementer for Strikkedamas garderobe. Den består foreløpig av 2 kjoler, 2 skjerf, en nisselue og en strikket jakke jeg ikke vet hvor jeg har lagt.
 Strikkedamas vintergarderobe har i stor grad bestått av pulsvarmere. Det er veldig hyggelig å kunne dele garderobe med en som er så liten og nett ^_^
Målet mitt er å gå en tur hver dag i hele 2018. Så langt, så vel! Jeg gikk tilsammen 62,48 km i januar, 63,25 i februar, 61,49 i mars og hele 78,6 i april. Mon tro om det blir 80 km i mai? Strikkedama har trua!
Om du bruker instagram og har lyst til å følge med på promenadene, er det bare å stikke innom. Kontoen er åpen!

Jeg, TK og Strikkedama ønsker deg en fortreffelig mai ^_^

Kommentarer