Velkommen september!

Så fort tiden har gått! Plutselig ble det på tide å snu kalenderen igjen. September sier hei ^_^
Om september blir som kalenderen min på jobb foreslår, så har vi mye godt å se frem til! Og jeg som er så glad i høst, tenk å kunne bruke dagene med gode bøker, i en hengekøye, noe godt å drikke og med et lite kakestykke i ny og ne... Så deilig ^_^

Det kalenderbildet passer så godt for dagen i dag, for i dag har Mamma bursdag! Hun er dessverre for langt unna til at vi kan feire sammen, men jeg har prøvd å gjøre den en bursdag verdig likevel.
Jeg startet dagen med frokost ved vårt nye kjøkkenbord. Montert ferdig i går kveld. På vei til jobb fanget jeg en Squirtle. Om Mamma hadde likt Pokemon så tror jeg hun ville ha hatt en slik en i samlingen sin, til å spyle bort gammelt løv og rusk med vannkanonangrepet sitt. Jeg hadde med Pippiveska mi på tur. Den er fin. Og siden Pippi er så glad og sterk så smitter det litt over på meg når jeg bruker den. Det er en gladveske ^_^

Etter middag så jeg og TK på Pokemonserien på youtube og spiste is. Jeg synes vi har feiret bursdagen bra.

Her er et bilde av Mamma. Det er tatt før jeg og Mamma møtte hverandre. Hun var ikke mamma i det hele tatt. Men hun ser veldig blid og glad ut, akkurat sånn som jeg kjenner mammaen min ^_^
Jeg snakket med henne litt tidligere i dag og jeg ble så glad for å høre at bursdagsgaven fra meg kom med posten i dag og for at den falt i smak i tillegg!
Hun fikk en veldig fin høstkjole, for det bør alle mammaer som er som min ha, og hun fikk en Afzeliusdokumentar som hun kan se en høstkvekd det blåser og regner. I tillegg fikk hun en femårsdagbok ment for å skrive glade tanker i. Motivet på bursdagskortet er fra Tove Jansons bok "Sent i november" som er en nydelig bok alle bør lese. I november ^_^

Jeg tok forresten disse bildene på vei til butikken etter jobb. Denne beskjeden må jeg ha med i blogginnlegget mitt, tenkte jeg. Man er sin egen lykkes smed og man må ta til seg solstrålene der man finner dem. Til og med i bukselommen!
Jeg har også veldig lyst på en sånn dagbok jeg ga til mamma. Jeg har en annen variant av dagboken som jeg skaffet meg i fjor. I den skriver jeg ned en kort oppsummering av dagen som har gått.
Det er så gøy å lese det jeg gjorde for ett år siden! I fjor kom faktisk Mamma på besøk til meg den 3. september. Det var veldig koselig ^_^
Jeg vil gjerne være flink å skrive, men i perioder mister jeg interessen og gidder ikke. De blanke sidene i boken er veldig kjedelige.
Jeg får være flink å fylle dem med årets septemberdager, så har jeg noe å glede meg over neste år!

September skal jo bli så fin!

Kalenderbildet hjemme på stua er også fint. Det er fra årets Mummikalender. Dette bildet spår underfundige grubledager. De hører jo høsten til de også.
Jeg tror det blir en fin høst. Og jeg tror Mamma har hatt en fin bursdag. I hvert fall har jeg kost meg på dagen hennes. Jeg driver og forsker på hva slags bilder som skal opp på stueveggen. Jeg tror nok ikke det blir bildet under, men jeg har jo også et hobbyrom som trenger å pyntes!
Det er Mamma som har tegnet et selvportrett. Sommeren 2006. Jeg tenkte å ha den med på tegneseriesiden min den gangen jeg tegnet tegneserier og lagde et tittelbilde med Mamma oppslukt i bøker og en viksende oppvask. Når det er sagt så er det sjelden oppvasken vokser seg stor hjemme. Mamma fikser det på et blunk ^_^

Nå er jeg på vei til Hølen for å være med på pop quiz og jeg avslutter dette innlegget med et instagrambilde tatt av @kpunkka.
Jeg ønsker alle en nydelig høst. Kanskje, hvis man er heldig, får man gleden av å møte en slik liten tass eller en mer voksen variant mens man er ute på tur ^_^

Hurra for mamman min!

^_^

Kommentarer