Sommerbilder fra uke 26, 27 og 28 ^_^

Så ble det ferie! I år er den tre uker lang. Det er fint ^_^

Jeg vet ikke om mine faste lesere husker det, men for cirka en måned siden sa jeg at jeg skulle dele mine sommerbilder med dere på en ukentlig basis. Det har jeg foreløpig ikke gjort. Men i dag, både for å feire at jeg har ferie og for å holde det jeg har lovet, skal jeg vise dere tre uker med nøye utvalgte sommerbilder. For det er sommer! Tro det eller ei ^_^

Jeg har valgt ett bilde for hver dag, der jeg har noen, og jeg viser alle tre ukene samtidig, fordelt på dager. Så kan vi sammenligne uke for uke. 

La oss starte med mandagene 22. juni, 29. juni og 6. juli:

Tre mandager. Det første bildet tok jeg på vei til jobb. Kantklipp er noe som hører sommeren til. Det er det ikke noe tvil om. Selv om det blir litt komisk med alle lyktstolpeøyene som oppstår. Pusen jeg møtte på mandagen etter var også ganske komisk. Mjauet og bar seg og ville hoppe over gjerdet. Den klarte det ikke, men vi fant et hull i fellesskap ^_^
Det siste bildet er tatt fra kontorvinduet mitt. Det er ganske greit å være under tak når det tordner ute ^_^


Tirsdag 23. juni, ikke 30. juni og 7. juli
Her har jeg jukset litt. Tirsdager virker å være en dårlig fotodag. Jeg prøvde å ta bilde hver eneste dag, men jeg feilet to tirsdager på rad. Begge bildene over er tatt tirsdag 23. juni. Egentlig burde det ha vært bilder av bål, men jeg feiret St. Hansaften med trening: Stamina har sommerpyntet sine lokaler, og ute ved Vestby arena er klatrestativene lett tilgjengelig for lek og moro :-)

Onsdag 24. juni, 1. juli og 8. juli.
Jeg vet ikke. Jeg har alltid likt svarte snegler. Så derfor tok jeg bilde av en. En gang tråkket jeg på en slik. Med bar fot. Ikke sko, ikke sokker. Det var skikkelig ekkelt. Slimet ville ikke vaskes bort. Grøss. Med hva er vel en sommer uten litt grøss. Og is. Og bøker. Siste bildet er av bokboksen ved biblioteket. Jeg så på den på vei til jobb og tenkte: Her skulle jeg ha sneket meg ut på natten og malt på litt blomster ^_^

Torsdag 25. juni, 2. juli og 9. juli
Sol og skygge og utepils. Selv om denne sommeren er litt kald, går jeg lettere kledd enn på vinterstid, og det er deilig. Bildet i midten, hvis man ser nøye etter, viser forfallet til et bilde jeg limte ut i september i fjor. Det er av Janosch' Bjørnen og Tigeren som danser. Utepilsen drakk jeg sammen med de fleste fra quizlaget. Henriken går en usikker tid i møte så vi drakk gravøl, koste oss, quizzet litt på egenhånd og la en plan for høsten. Det var kjempekoselig! Og jeg er best på dyrespørsmål :-D

Fredag 26. juni, (3. juli) og 10. juli.

Fredag er visst også en dårlig bildedag. 3. juli mangler helt og det eneste bildet jeg har fra 10. juli er et screenshot. Jeg følger karenmariesnu på Instagram. Hun broderer masse og lager masse fint! Jeg lagret bilde til inspirasjon. Jeg likte spesielt godt den gule øyenstikkeren. Jeg prøver å fikse litt på et skjørt jeg har og tenkte jeg kunne prøve å lage en øyestikker på den! Ellers er noe av det beste med sommeren at kveldene er lyse. Jeg elsker det!

Lørdag 27. juni, 4, juli og 11. juli.
På sommeren kan man gå på stylter. Mange har sommertid på jobb og kan gå hjem tidlig. Og man kan ha markedsdager ut. Jeg elsker stylter. Jeg forsøkte
 å gå på dem i bakgården, men fafnt ut at teknikken min ikke er helt god for steinlagt underlag. Grus hadde nok vært bedre. Men øvelse gjør mester! Bildet i midten viser TK som har gått fra sin jobb klokken 15 og jeg som venter utenfor min jobb. Ganske kjekt å jobbe i nærheten av hverandre ^_^
Lørdag 11. juni hjalp jeg til på Vestby husflidslag sin salgsutstilling på markedsdag i Son. Marked er kjekt, spesielt på dager med sol ^_^

28. juni, 5. juli og 12. juli.

Musikkfestival! Det er sommer det! :-D
Piknik i parken var en utrolig fin festival jeg har tenkt å skrive mer om senere. Søndagen etter var også fyllt av musikk. Ryddemusikk ^_^

Siste bilde er av min orkide, som jeg synes blomstrer så fint. Det kunne like gjerne vært et vinterbilde, men det er det som er så fint med blomster. Man kan ha dem både ute og inne, sommer og vinter.

Jeg har ikke vært kjempeflink til å ta bilder i uka som har gått, men jeg skal forsøke å dele de jeg har på søndagen som kommer. Det var jo det som var planen. Sommerbilder hver søndag!

Juhu, det er sommerferie :-D

Kommentarer