En fin, liten, strikket kjole ^_^

I vår skrev jeg bacheloroppgave. Det var veldig inspirerende. Det er lenge siden jeg har strikket så mye som jeg gjorde da ^_^

Nå som bachelorgraden min er i boks, tenkte jeg at jeg kunne fortsette skrivingen her på bloggen, og samtidig vise frem det jeg har laget i stedet for å skrive. Henger du med? Uansett, det jeg prøver å si er at jeg har savnet å blogge, og at jeg gjerne vil vise frem en kjole jeg har strikket, som jeg selv synes ble ganske fin.


Sånn ser kjolen ut i innpakket form. Den ble gitt bort i går, lørdag, til Sara som fylte fire år :-)


Den har en heklet kant nederst. Jeg hekler så lite, derfor er jeg ekstra stolt av heklekanten ;)


Jeg strikker egentlig ganske jevnt og trutt, men jeg er ikke så raskt, så produksjonen min er ikke så stor. Og ofte strikker jeg mest småtteri, pulsvarmere og slikt. Derfor er det ekstra gøy å ha fullført en hel kjole. En stripete kjole. Med mange løse tråder. Den følelsen, når man har strikket ferdig, men fortsatt ikke er ferdig fordi man må feste tråd på tråd på tråd, den er ikke god altså. Det er så kjedelig! Jeg skal innrømme at kjolen har vært ferdig en stund, men at det var forrige helg jeg festet tråder, og at det var på fredag jeg sydde i knapper, og på lørdags morgen at jeg heklet hemper. Så det ble litt i siste liten som det vanligvis blir, men under kontrollerte forhold, for en gangs skyld ^_^

Jeg er nemlig ikke snauere enn at en gang jeg var i dåp så strikket jeg ferdig dåpsgaven mens vi ventet på middagen. Jupp. Sånn er jeg.


Nydelige knapper kjøpt i den lokale hobbybutikken :-)


Og endelig, her kommer to bilder av mesterverket i sin helthet :-D





 Jeg er så fornøyd! Spesielt med tanke på at jeg ikke kjøpte inn garn til prosjektet, men at jeg hadde garn og måtte finne et prosjekt som passet etter mengden garn jeg hadde. Og jeg hadde tre forskjellige farger som måtte kombineres på ett eller annet vis. Måten jeg kombinerte fargene på ble litt til underveis, og jeg må si at jeg ble ekstra fornøyd med overgangen til lysegul. Det gjorde seg med den nederste introstripen :-)

Oppskriften fant jeg i et gammelt blad fra Sandnes garn som jeg hadde liggende. I bladet er kjolen helt hvit.



Jeg kan dessverre ikke dele oppskriften, men her er en link til bladet (og nettadressen hvor jeg hentet bildene fra): 
http://www.sandnesgarn.no/hefter/baby/0812-lanett-baby-9040812


Jeg tror bursdagsbarnets mor var glad for at jeg hadde brukt garn man kan vaske i vaskemaskinen ^_^

Flere strikkeprosjekt (skryteprosjekt) vil finne veien til bloggen etterhvert :D

Håper ellers at alle har hatt en fin helg og en nydelig sommer ^_^

Kommentarer