Siste PopQuiz med gjengen ^_^

Siden jeg ble sammen med TK har jeg med jevnlig mellomrom glimtet til med mitt nærvær på PopQuiz i Hølen. Nærmere bestemt på laget Rosinene. På torsdager. Mine kunnskaper om musikk er intet videre å skryte av, så jeg kunne ikke bidra med mange kunnskaper. Jeg kunne bare bli imponert over alt det de andre visste. Jeg var også veldig sjenert og sa dermed ikke så mye. Jeg fant ikke helt min plass. Likevel ble jeg med, for jeg syntes de andre på laget var hyggelige og morsomme og quizzene var som regel gode. 

Første gang jeg ble med til Hølen var vi på en hyggelig kafé med kopper som hang langs veggene. Stamkundekopper. Det likte jeg. Og de var så forskjellige alle sammen ^_^

Karl Johan Bokkafé i Hølen med koppvegg i bakgrunnen og Rosinen TK i forgrunnen :-)

Etterhvert ble det slik at quizzen måtte se seg om etter et nytt lokale. Den lokale motorsykkelklubben åpnet sine armer og sitt barskap. Vi var velkommen hver eneste torsdag. Stemningen rundt bordet var god ^_^ 


Ekstra hyggelig var det at vi også fant på andre ting utenom. Spillkvelder. Feiring av 17. mai. Hyttetur :-)

Det mest upraktiske for meg i lengden, var at jeg syntes det ble for langt å reise fra Oslo til Hølen. Spesielt når man sitter alene i baksetet. Baksetet er ikke så hyggelig. Det er et heller ensomt sted. Jeg ble mindre med i lengre perioder og da jeg begynte å studere igjen begynte jeg å dra på allmenquiz med noen i klassen. Man skulle tro at det ble lettere å dra på PopQuiz etter at jeg flyttet til Vestby, men da vi kom så langt hadde quizlaget mitt i Oslo begynt å møtes torsdager istedet for onsdager og jeg hadde begynt å pendle andre veien. Litt ironisk, er det ikke?

Venter på resten av laget (Gospel Bombs) på Henriken i Oslo ^_^

Etter noen år uten aktiv markedføring skjer det som ofte skjer med litt usynlige aktiviteter. Folkegruppen tynnes ut, arrangementet holdes litt sjeldnere og plutselig en dag dukker nesten ingen opp. Da blir det avslutningsfest og en æra er forbi. Jeg har alltid sett på meg selv som en gjest, men også gjester synes det er fint å få være med å avslutte leken. For den har vært god. Mange hyggelige mennesker, masse god musikk (og masse jeg ikke liker) og en helt fremragende tvers gjennom god quizmaster! 

Jeg satser på at det ikke er helt over, at quizzen fødes på ny. Og blir det på en annen dag enn torsdag så skal jeg besøke den igjen ^_^

Aller først: En siste popquiz med gjengen.

Kommentarer