Tegneselskap ^_^

I går hadde jeg og TK besøk av Christine, og jeg hadde planlagt en aldri så liten tegneøkt! Vi skulle tegne tre bilder hver, et selvportrett og en tegning hver av de to andre. Vi hadde 10 minutter på hvert bilde. Mens to satt og tegnet hverandre satt den tredje og tegnet seg selv. Uten speil. Det må også nevnes at alle tre valgte å tegne sin modell sett rett forfra, noe som ble ekstra vanskelig fordi modellen satt for det meste og så ned i sin egen tegning. 

Her er resultatet, fotografert og redigert på et merkelig vis i Pixelmator som jeg slett ikke behersker ^_^



Og så en gang til litt nærmere:

TK!



 Meg!



 Christine!


Det er litt morsomt at både jeg og Christine har tegnet oss selv speilvendt, sånn som vi ser oss i speilet, med lugg og spenner på motsatt side, mens TK er den eneste som har tegnet seg selv "riktig". Vi hadde jo som sagt ikke et speil mens vi tegnet, men likevel var det sånn vi så oss selv ^_^

Og alle tegnet så fint!

Her er to bonusbilder som jeg fant fram da vi var ferdige. Jeg og TK har tegnet hverandre en gang før, i august 2004. Sånn så vi ut da ^_^



Det var kjempegøy å tegne igjen! Minner meg om skoledagene da vi hadde sånne økter hele tiden :-) Ser at vi ikke har helt orden på proposjoner og slikt, men det kommer med øvelse. Det er ikke så farlig. Jeg har planer om å få til å tegne ti minutter hver dag, sånn som den gamle tegnelæreren min anbefalte. Skal ordne meg et penal og en liten skissebok sånn at jeg kan tegne hvor som helst. Det blir gøy :-D

De andre syntes også det var gøy, noe jeg er glad for, og jeg håper vi kan leke mer med tegning en annen gang!


Kommentarer

  1. Kjempestor tommelopp! Det var så artig, og veldig gøy å se tegningene igjen her på bloggen! Vi må helt klart leke med tegning igjen :D

    SvarSlett
  2. Hurra :-D Jeg gleder meg ^_^

    SvarSlett

Legg inn en kommentar