Søndagsstreken: Tim Burton

Hva har vi her? 
Årets første søndagsstrek!
Årets første blogginnlegg!
Og aller viktigst: Det første innlegget jeg skriver som kone!
Hurra:-D

Jeg og TK giftet oss onsdag 29. februar, og er på god vei inn i vår andre uke med hvetebrødsdager. De varer visstnok en hel måned, altså fram til 29. mars. Fram til da har vi, etter tradisjonen, ingen forpliktelser til å delta i sosialt liv. Med andre ord kan vi sitte og late oss på sofaen, se på film, spille dataspill og daffe så mye vi vil med god samvittighet! Jeg har jo forstått at det tradisjonelt sett var ønskelig å få til en aldri så liten graviditet i denne perioden, men jeg tror ikke det skader om jeg vier litt tid til blogging istedet;-)

For bryllupsblogging må det bli. Det er jo hvetebrødsdager tross alt. Og jeg tror det kan bli koselig. Forhåpentligvis ikke bare for meg, men også for dere:-) 

Nok snikksnakk. La oss komme i gang! Intet bryllup uten brud:-)

Jeg presenterer Søndagsstreken; en nydelig skisse av strekmesteren Tim Burton:


Corpse Bride

Jeg er veldig glad i både Tim Burtons skisser og tekster, og ikke minst hans filmer. Corpse Bride intet unntak. Hun ble drept av sin kommende ektemann, og tok med seg sin tragiske historie og sine romantiske drømmer og ønske om å gifte seg til underverdenen. Jeg liker Burtons rotete, men estetiske bruk av linjer og streker. De er både røffe og sarte på en gang.

Jeg derimot, er en liten copycat og veldig bundet og forsiktig med streken. I bildet under har jeg tegnet etter et bilde av den animerte Corpse Bride og en fanart-tegning av Edward Saksehånd, som jeg dessverre ikke har klart å finne skaperen av (med tanke på copyright). Man finner bildet på Google bildesøk. Jeg synes de passer sammen (^_^)


Kommentarer